a szakmai kihívásokat: tájékozódj, ismerkedj, kérdezz!
szakmai munkádról, töltődj fel és növeld szakmai önbizalmadat!
Szerezz új információkat KMT fejlesztő kollégáktól, éld át a kompetencia érzését!
KMT szakmai nap
A KMT AKadémia szakmai vezetője
Üdvözöllek a Komplex Mozgásterápia módszertanában járatos szakemberek találkozóján! Ez a szakmai nap kivételes lehetőség arra, hogy összegyűljünk, megosszuk tapasztalatainkat, és naprakész információkat szerezzünk a KMT módszertannal kapcsolatos fejlesztésekről. Emellett lehetőség nyílik más fejlesztő módszertanokkal való kapcsolatépítésre és a szakmai közösség erősítésére.
Szeretettel várlak ezen a különleges napon!
Perjési -Jámbor Kata vagyok, gyógypedagógus, szomatopedagógus, KMT oktató és alternatív fejlesztő eljárásokban jártas szakember.
2016-ban indultam el a pedagógiai pályámon, külföldi táboroztatással kezdődött, majd a saját tapasztalatom vitt tovább, hogy ha én megtapasztaltam a fejlődést, akkor a gyerekeknek ez mennyit segíthet. Azóta folyamatosan képzem magam, önismereti munkában vagyok és az elmúlt egy évben ért be nálam, hogy a nyitott, lehetőségeket kereső pedagógusoknak tudjak segítséget, támogatást nyújtani. Az a szemléletem, hogyha én foglalkozom családokkal, akkor egy időben 20 családnak tudok segíteni, ha átadom a tudásomat, szemléletmódomat, akkor többször 20 családhoz érhetünk el, könnyíthetjük meg a hétköznapjaikat.
Munkánk során többször találkozhatunk Pedagógiai Szakszolgálat által készített szakvéleményekkel. Az előadásomban szeretném egy kicsit átláthatóbbá tenni a rendszer működését, a helytelen kifejezések átformálásának lehetőségeit, illetve, hogy nekünk KMT alkalmazóinak hogyan érdemes hozzáállnunk.
A szakmai napon szó lesz a vizsgálat folyamatáról, ki kezdeményezheti, mi kerül bele a végső dokumentumba, szülői érdekérvényesítés lehetőségei és határai.
Támpontot szeretnék nyújtani olyan esetekben, amikor a szülő kétségbeesetten keress meg, amikor lázad a leírtak ellen egy éppen a mi javaslatunkra kezdeményezi a vizsgálatot – hogyan tudjuk támogatni a folyamatot.
Pár gondolat erejéig kitekintünk. a speciális, manapság legtöbbet emlegetett neurodivergens működési mintázatok diagnosztizálási folyamataira, mint ADHD, autizmus spektrumzavar.
Megvitatjuk miért nem szolgál információval számunkra, ha a szülő úgy keres meg, hogy gyermeke SNI-s vagy BTMN-es. Miért lehet, hogy egy teljesen más gyermeket ismerünk meg a felmérés során, mint ami a szakértői véleményben van? Hogyan támogathatjuk a szülőt, ha a gyermeke nem kapja meg a számára megfelelő bánásmódot, ami a szakértői véleményben szerepel? És még rengeteg más kérdést, ami titeket foglalkoztat ebben a témában.
A Szakmai Nap Programja
9:30 – Érkezés, regisztráció
10:00 – Megnyitó, a szakmai nap menete
10:15 – Nyitókör – bemutatkozás, motivációk, ismerkedés
11:00 – Kávészünet
11:15 – Pedagógiai szakszolgálat működése és viszonya a KMT-s fejlesztéssel – gondolatébresztő
12:00 – Ebédszünet
13:30 – A szekcióbeszélgetések felvezetése
13:45 – Szekció kerekasztal beszélgetések több körben, közben kávé, tea, nasi:
A KMT mellett alkalmazható kiegészítő fejlesztések, tapasztalatcsere
Szakmai kérdések, dilemmák az egyéni fejlesztésről
Szakmai kérdések, dilemmák a csoportos fejlesztésről
Amikor a KMT már nem elég… szakember ajánló
15:00 – Zárókör: visszajelzések, a szekciók tapasztalatainak összegzése, kérdések és válaszok
16:00 – A szakmai nap zárása