Legyen szó a pedagógiai munka bármely területéről – fejlesztés, iskolai, óvodai munka, szervezés, tervezés – biztosan találkozhatsz megkerülhetetlen helyzetekkel, körülményekkel, konfliktusokkal, kommunikációs buktatókkal .
A konzultáció fogalmát értelmezhetjük egyéni és csoportos helyzetekre egyaránt. Gondolhatunk itt a szülőkkel folytatott beszélgetésekre és megbeszélésekre, kollégákkal vezetett szakmai egyeztetésekre, de főképp gyerekekkel folytatott támogató, problémafeltáró, megoldásorientált beszélgetésekre is!
Gyakori nehézségként látjuk, hogy egyes kommunikációs helyzetek, vitás, konfliktussal telített szituációk már a kezdetektől fogva zsákutcának bizonyulhatnak. Túl sok fel nem oldott konfliktust, megoldatlan vagy megoldhatatlannak látszó problémát, kilátástalannak tűnő feladatmennyiséget rejtenek magukban.
Számos alkalommal bomlik meg a nevelés, oktatás területén megkerülhetetlen gyerek – szülő – pedagógus háromszög egyensúlya, erőtere.
Egyre gyakoribbak az olyan helyzetek, mikor szülő, gyerek vagy kolléga szorul valamilyen élethelyzetéből, konfliktusából adódóan segítségre, támogatásra.
A coachingban megismert problémafeltáró, helyzetelemző gyakorlatokat tartalmazó és egyben empatikus, támogató, de megoldásorientált beszélgetés, a coaching szemléletű konzultációvezetés!
Hogyan zajlik? Mi a háttere?
Több infót kérek a coaching szemléletű konzultációvezetésről!