Tévhit, ami frusztrációt és kudarcot okoz
Sokan gondolják, hogy a gyerekek azért nem tanulnak jól és azért rosszalkodnak az iskolában, mert lusták, tiszteletlenek és nem akarnak tanulni. Ez a tévhit sokszor egyenesen vezet a frusztráción és a tehetetlenség érzésén keresztül a kudarc, az eszköztelenség esetleg a harag érzéséhez azoknál a pedagógusoknál, akik nap mint nap küzdenek ezekkel a „nehéz” gyerekekkel.
A változás kulcsa: a szemléletváltás
A valóság ezzel szemben általában az, hogy a gyerekek, ha nem teljesítenek jól, nem viselkednek megfelelően, annak olyan mögöttes okai lehetnek, mint például a tanulási nehézségek, a szorongások, az atipikusan fejlődő idegrendszer, a különböző részképességzavarok vagy más, hasonló mögöttes okok. Ha felismerjük, hogy a gyerekek nem lusták, hanem segítségre van szükségük, akkor óriási lépést tehetünk a változás irányába.
A változás hozadéka: tetterő, siker és kapcsolódás
A tévhit elengedése a gyerekek mélyebb megértésén keresztül tetterőt, lelkesedést, kompetencia érzést, sikerélményeket, a kapcsolódás érzését hozhatja magával.
Az első lépés: a Komplex mozgásterápia továbbképzés
A Komplex mozgásterápia továbbképzés nem csupán szemléletváltásban segíthet! Megtanít egy gyakorlati felmérő módszert, amellyel ki lehet deríteni, hogy mely területek éretlensége okozhatja a gyermek nehézségeit és átadja egy mozgásos fejlesztő módszertan gyakorlatban is alkalmazható alapjait, amellyel ezen területek egy része fejleszthető.