Blog

Alvás és idegrendszer

Mit csinál az idegrendszerünk, ha alszunk? És mit, ha nem?

Ha minden a természetes menetében halad, és fáradtak vagyunk, a szervezetünk automatikusan alvás üzemmódba kapcsol. Amint az alvás különböző okoknál fogva problémává válik, minden ezzel – tehát a nem alvással – kapcsolatos érzelem, mozdulat, gondolat, meggyőződés a téma köré „csavar” minket, mondhatni túlreprezentálja az agyunk a problémát. Ha ezen „jár” az agyunk, persze nem is tudunk elaludni.

Tovább olvasom »

Emlékek feldolgozása, a traumák hatásai

Tudjuk és ismerjük azokat a megfigyeléseket, tapasztalatokat, szakmai munkákat, melyek alapján kijelenthetjük, hogy életünk során lehet olyan, fel nem dolgozott, a tudattalanul felbukkanó élményünk, mely bizonyos helyzetekben hátráltat minket a mindennapokban. Megmagyarázhatatlan módon testi tüneteink jelentkeznek, nem tudunk úgy helyt állni helyzetekben, ahogy szeretnénk, vagy ahogy saját magunktól elvárnánk. Szorongunk, aggódunk, fájdalmaink jelentkeznek és komolyabb esetekben meg is betegszünk.

Tovább olvasom »

Nyaralunk? Nyaralunk!

Milyen hatással van ránk a nyaralás? Megszokás, szükséges jó? Mennyi ideig tartson? Pihenjünk úgy, hogy minden tevékenységgel felhagyunk, és csak fekszünk a nyugágyban? Töltsük a nyaralást aktívan? Miben segítenek az élmények? Miért is hagyjuk a szomszédra a macskát vagy kutyát? Minek az idegeskedés és a költséges utazás akár 1000 kilométerrel távolabb a megszokástól, a munkahelytől, a mindennapokból? Tényleg nem tudjuk magunkat kipihenni otthon a négy fal között vagy a kertben?

Tovább olvasom »

A világjárvány okozta krízis hatásai, feladatai a fejlesztő munkában

A gyerekek – kicsik vagy nagyok -, ha nem is teljes mértékben, de bizonyosan érzékelik, megélik az egzisztenciális problémákat is. Az ő életükben jelentősebb szerepet játszott azonban az, hogy hogyan élik meg a társaiktól való távollétet? Mi lesz a mamával és a papával? A nagyobbak legégetőbb félelmei közt sorakozik: „Hogyan fogadnak majd a többiek?” „Mi fog történni a suliban?” „Lehet így érettségizni?” „Lesz egyáltalán érettségi?”. „Hogy lesznek így barátaim?”

Tovább olvasom »

Megjelent a NEUROPEDAGÓGIA 2021/4

Megjelent a KMT Akadémia szakmai kiadványa, a NEUROPEDAGÓGIA áprilisi száma! Kattintsatok, olvassátok, forgassátok, töltsétek ki amit lehet, de főleg fogadjátok szeretettel!   A legfrissebb szám ide kattintva olvasható!

Tovább olvasom »
X